دارامان

رسانه تصويري مخاطب

يك كيبورد خوب چه مشخصاتي بايد داشته باشد؟

انتخاب كيبورد نيازمند بررسي فاكتور هاي زيادي است و اين مسئله بسيار به شما بستگي خواهد داشت، در واقع عده اي با كيبورد هاي نرم تر و عده ديگري نيز با كيبورد هاي سفت تر و محكم تر راحت هستند.

 

اولين مسئله برندي است كه قصد داريد كيبورد را از آن تهيه كنيد، عموما قيمت تعيين كننده كيفيت در كيبورد ها است و نمي توانيم بگوييم كه يك كيبورد ارزان مي تواند فوق العاده باشد، اما همواره بايد حد را بررسي كرده و بر اساس بودجه خود خريد فرمائيد.

برخي از كيبورد ها ويژگي هاي خاص مولتي مديا، اتصال سريع تر به شبكه و صد البته كنترل برخي قابليت ها در مانيتور ها و همينطور شبكه را دارند.

قطعا قيمت اين كيبورد ها نيز بالا تر است و اگر فعاليت شما حرفه اي تر است مي توانيد از اين كيبورد ها استفاده كنيد و نهايت لذت را از امكانات آن ها ببريد. بعلاوه اين كه گاهي كيبورد ها ويژگي هاي خاص دارند كه بدون تجربه استفاده قابل بررسي نيست. مثلا سرعت انتقال كلمات و همينطور قرارگيري دست روي كيبورد ها بايد به صورت فيزيكي تجربه گردد.

 

امكانات كيبورد هاي كامپيوتر

طراحي كيبورد ها مسئله مهمي است، برخي از مدل ها صداي پس زمينه دارند و وقتي كه شاسي آن ها فشرده مي شود اين صدا متفاوت خواهد، به طور كل عده اي ترجيح مي دهند صداي كيبورد آن ها بيشتر باشد، برخي كيبورد هاي صرفا تخت را مي پسندند و عده ديگري نيز مي خواهند كه كيبوردشان هيچ صدايي نداشته باشد.

كيبورد هاي آرگونوميك نيز با توجه به راحتي قرارگيري دست مناسب برنامه نويسان، طراحان و كساني است كه فعاليت زيادي پاي سيستم خود دارند و تايپ زياد آن ها را خسته مي كند، همين طور بايد عرض كنيم كه بهتر است از كيبورد لپ تاپ خود جز موارد ضروري استفاده نكنيد.

كيبورد هاي بي سيم نيز در حال حاضر بسيار محبوب هستند، اما مدل هاي مناسب قيمت بالايي دارند و قطعا كيبورد بي سيم ارزان كيفيت لازم را ندارد.

 

نكات مهم حين خريد كيبورد

بهتر است كيبوردي را تهيه كنيد كه از پورت هاي متداول يو اس بي پشتيباني مي كند، سرعت انتقال داده بالايي دارد و ضمن اين كه تعداد و مقايس استفاده از آن نيز در رنج بالايي باشد، چون كيبورد ها درست مانند ماوس ها تعداد ضربه و استانداردي دارند كه بر حسب آن مي توان قيمتشان نيز از يكديگر تفكيك كرد.

رنگ حروف روي كيبورد ها نبايد پس از استفاده مداوم از بين برود، ضمن اين كه دكمه ها در حين كار لرزش نداشته باشند و مدل هاي داراي كليد هاي محاسباتي كامل تر و بهتر هستند، در كنار تمامي مواردي كه عرض كرديم كيبورد هاي برندي هاي بزرگ مانند مايكروسافت و اپل همواره بهترين آرگونومي، سرعت و البته كيفيت را دارند، اما قيمت آن ها بسيار بالا است.

توجه كنيد كه محل قرارگيري دست شما روي كيبورد عموما بايد به شكلي باشد كه به مچ دستتان فشاري وارد نشود. كيبورد هاي با كيفيت موجود در بازار با ضربه آرام نيز متن و حروف را تايپ مي كنند.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۵۴:۵۴ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

خواندن، نوشتن و رياضيات تنها مهارت‌هايي نيستند كه تحت تاثير اختلال ياگيري قرار مي‌گيرند. انواع ديگر اختلال يادگيري مي‌تواند شامل مشكلات حركتي (در حركت يا هماهنگي)، فهم زبان شفاهي، تميز دادن اصوات از هم، و تفسير اطلاعات ديداري باشد.

اختلال يادگيري در مهارت‌هاي حركتي (dyspraxia)

مشكلات حركتي مربوط به اختلالاتي در حركت و هماهنگي هستند، چه اين اختلالات در مهارت‌هاي حركتي ظريف (بريدن، نوشتن) باشد چه در مهارت‌هاي حركتي درشت (دويدن، پريدن).

گاهي از ناتواني حركتي به عنوان يك اختلال «برون‌داد» ياد مي‌شود.

برون‌داد به اطلاعات خروجي از مغز اشاره دارد كه مغز فرد براي دويدن، پريدن، نوشتن يا بريدن به اندام‌هاي مربوط مي‌فرستد تا اين اعمال انجام شوند.

وجود مشكل در مهارت‌هاي فيزيكي‌‌اي كه به هماهنگي دست با چشم نياز دارند، مانند به دست گرفتن مداد و بستن دكمه‌هاي پيراهن از جمله علائم نشان دهنده‌ي ناتواني حركتي در كودكان است.

اختلال يادگيري در زبان شفاهي (aphasia/dysphasia)

توانايي درك يا توليد زبان شفاهي در اين اختلال تحت تاثير قرار مي‌گيرد. زبان نيز يك برون‌داد است.

زيرا به سازماندهي افكار در مغز و انتخاب كلمه‌ي درست نياز دارد.

علائم مشكلات يادگيري زبان شامل اختلالاتي در مهارت زبان گفتاري، مانند توانايي تعريف مجدد يك داستان و رواني كلام، همچنين توانايي درك معناي كلمات، جايگاه دستوري كلمه، دستورالعمل‌ها و غيره است.

 اختلال يادگيري در كودكان

اهميت چشم و گوش در مشكلات پردازش شنيداري يا ديداري

چشم‌ها و گوش‌ها ابزار ابتدايي انتقال اطلاعات به مغز هستند. اگر هر يك از اين دو درست كار نكنند، مي‌توانند روي يادگيري اثر منفي بگذارند.

اختلال پردازش شنيداري

متخصصان قدرت شنوايي خوب را در زبان تخصصي مهارت‌هاي «پردازش شنيداري» يا «زبان دريافتي» مي‌نامند.

درست شنيدن اثر مهمي روي توانايي خواندن، نوشتن و هجي كردن دارد.

عدم توانايي در تشخيص تفاوت‌هاي ظريف بين صداها يا شنيدن صداها با سرعتي كندتر يا تندتر، بيان كلمات و درك مفاهيم پايه‌اي خواندن و نوشتن را دشوار مي‌كند.

اختلال پردازش ديداري

متخصصين از كاري كه چشم انجام مي‌دهد به عنوان «پردازش ديداري» ياد مي‌كنند.

اختلال در ادراك ديداري شامل عدم تشخيص تفاوت‌هاي ظريف در اشكال، معكوس كردن حروف يا اعداد (آيينه نويسي)، جاانداختن كلمات، جاانداختن خطوط، ادراك غلط عمق يا فاصله، و وجود اختلال در هماهنگي بين دست‌ با چشم‌ها‌ست.

ادراك بينايي مي‌تواند بر مهارت‌هاي حركتي درشت و ظريف، خواندن و درك متن، و رياضيات اثر بگذارد.

 

 

با اختلال يادگيري بچه ها چه كار كنيم؟

اختلال يادگيري در تمام سطوح و در تمام پايه هاي تحصيلي از آمادگي تا دانشگاه ديده مي شود. تشخيص بهنگام، روند بهبود را سرعت مي بخشد.

بنابراين توجه به دوره ابتدايي به ويژه پايه هاي اول و دوم در اين زمينه از اهميت بسياري برخوردار است.

در اين شرايط والدين افزون بر اينكه با مسائل تحصيلي كودك دست و پنجه نرم مي كنند، با رفتارهاي پرخطر، بي نظمي، پرخاشگري، مقاومت در برابر پذيرش قانون و رفتارهاي افراطي توجه طلبي رو به رو هستند.

درواقع مشكل يادگيري كودك در درجه دوم اهميت قرار گرفته و پدر و مادر از اين رفتارها خسته و نگران مي باشند.

به طور كلي، اين شرايط ممكن است تاثير نامطلوبي بر ارتباطات اجتماعي كودك بگذارد. زيرانقطه ضعف در يادگيري مي تواند اعتماد به نفس او را نشانه بگيرد و باعث بروز نوعي كمرويي در ميان هم كلاسي ها شود و يا به اضطراب از قضاوت هاي اطرافيان بينجامد.

در بعضي از خانواده ها كه به اين مشكل رسيدگي نمي كنند، كودك در طولاني مدت ممكن است به افسردگي نيز مبتلا شود.

 

آيا اختلال يادگيري در كودكان قابل درمان است؟

با آموزش مهارت‌ها و فعاليت‌ها و برخي بازي‌هاي مناسب در سنين پايين مي‌توان اختلال يادگيري را بهبود بخشيد.

اختلال يادگيري از بدو تولد تا پايان كلاس اول ابتدايي شكل مي‌گيرد.

اگر مورد شناسايي و درمان قرار گيرد، براي هميشه از بين مي‌رود.

در حالي كه اگر دير تشخيص داده شود، درمان آن خيلي كند مي‌شود.

در واقع، اگر كودكي در 1يا 2 مورد در مقايسه با هم‌سالان خود تاخير رشد داشته باشد، احتمال اختلال يادگيري در او وجود دارد.

اختلال يادگيري به كاربرد زبان بياني و نوشتاري مربوط مي‌شود و مي‌تواند به صورت ناتواني كامل در شنيدن، فكر كردن، صحبت كردن، خواندن، هجي كردن و محاسبات رياضي بروز كند.

البته اين دانش‌آموزان مشكل جسمي ندارند، به لحاظ سطح هوش معمولي هستند و حتي ممكن است از هوش بالايي نيز برخوردار باشند، ولي از مشكلات يادگيري در برخي دروس رنج مي‌برند.

در وهله اول، معلمان و مربيان بايد مشكل اين كودك را بپذيرند.

سپس تفاوت‌هاي فردي او را با ديگر دانش‌آموزان درك كنند.

علاوه بر اين، براي رفع مشكل كودك، به او اجازه دهند كه در برنامه‌هاي آموزشي حضور فعال و مستمر داشته باشد.

ضمن اينكه با روش‌ها و برنامه‌هاي كلينيكي، آموزشگاهي و خانوادگي همسو باشند.

اختلال يادگيري در كودكان چه علامت هايي دارد؟

 

اختلالات يادگيري در هر كودك به شكل خاصي خود را نشان مي‌دهد.

كودكي ممكن است مشكل خواندن داشته باشد و ديگري عاشق كتاب باشد اما در درك رياضي مشكل دارد.

كودكي ديگر هم ممكن است براي درك آنچه ديگران مي‌گويند يا مكالمه‌ها مشكل داشته باشد.

مشكلات يادگيري تفاوت بسياري با هم دارند اما همگي جزئي از اختلالات يادگيري هستند.

تشخيص اختلال يادگيري هميشه هم كار ساده‌اي نيست.

به علت گستردگي انواع اختلال يادگيري در كودكان هيچ علامت واضحي نمي‌توان معرفي كرد.

ليستي كه در ادامه مي‌آيد بعضي از علامتهاي جدي اختلال يادگيري است.

ممكن است همه‌ي كودكان گاهي دچار بعضي از اين علامتها بشوند.

اما آنچه احتمال وجود اختلال يادگيري را زياد ميكند عدم تسلط دائم در انجام و تكميل مهارت‌هاي خاص است.

 

ويژگيها و علامت هاي اختلال يادگيري در كودكان در پيش دبستان و سنين پيش از مدرسه

  1. مشكل در تلفظ كردن كلمات
  2. مشكل در يافتن واژه‌ي مناسب
  3. مشكل در بازي لغات هم‌قافيه (سر، در، پر)
  4. مشكل در يادگيري حروف الفبا، اعداد، رنگ‌ها، اشكال، روزهاي هفته
  5. مشكل در پيگيري دستورالعمل‌ها و آموختن روال كارها
  6. مشكل در به دست گرفتن مداد، ماژيك و قيچي
  7. اشكال در رنگ كردن تصاوير بدون بيرون زدن از خط
  8. اشكال در كار با دكمه، زيپ، قزن و يادگيري بستن بند كفش‌ها

ويژگي ها و علامتهاي اختلال يادگيري در كودكان در سنين ۵ تا ۹ سال

  1. ارتباط بين حروف و صداها برايش قابل درك نيست.
  2. در تركيب اصوات براي توليد كلمات با مشكل روبرو است.
  3. در هنگام خواندن لغات ساده گيج مي‌شود.
  4. غلط‌ املايي دائم دارد و روخواني او پر از غلط است.
  5. در يادگيري مفاهيم پايه‌ رياضي مشكل دارد.
  6. در خواندن ساعت و به خاطر سپردن ترتيب و توالي‌ها راحت نيست.
  7. در يادگيري مهارت‌هاي جديد كند است.

در مواجهه با اختلال يادگيري در كودكان هرچه سريع‌تر اقدام كنيد شانس فرزندتان را براي اينكه به حداكثر پتانسيل‌ شان دست يابند را بالاتر برده‌ايد.

علامتهاي اختلال يادگيري در كودكان در سنين ۱۰ تا ۱۳ سال

  1. در درك مطلبي كه خوانده‌ است يا مهارت‌هاي رياضي ضعف دارد.
  2. در جواب دادن به سوالات بازپاسخ مشكل دارد.
  3. در جواب دادن به سوالات مرتبط با لغات مشكل دارد.
  4. خواندن و نوشتن را دوست ندارد و از روخواني با صداي بلند اجتناب مي‌كند.
  5. در يك متن واحد يك كلمه‌ را به چند حالت تلفظ مي‌كند.
  6. مهارت‌هاي سازمان‌دهي ضعيفي دارد و نامنظم و نامرتب است.
  7. در دنبال كردن مباحث كلاسي و اظهار نظر خود مشكل دارد.
  8. دست‌خط نوشته هاي او خيلي بد است.

(سوالاتي بازپاسخ سوالاتي اند كه بر خلاف سوالات تستي با بله و خير بايد جواب آنها را خود دانش‌آموز به خاطر بياورد)

 اختلال يادگيري در كودكان

دانش آموزان داراي اختلال يادگيري چه ويژگي‌هايي دارند؟

 

  • بهره هوشي متوسط و بالاتر دارند.
  • از نظر حواس 5 گانه (بينايي و شنوايي و…) سالم ند.
  • از نظر پيشرفت درسي و عملكرد تحصيلي نسبت به سن و هوش ضعيف هستند.
  • مشكلات زباني شامل اختلال زبان دركي و يا بياني، وارونگي كلمات و… دارند.
  • به مباحثي كه مطرح ميشود جوابهاي نامربوط مي‌دهند.
  • حواس پرتي دارند و جزييات مهم را فراموش مي‌كنند.
  • اعتماد به نفس شان پايين است.
  • در زمينه‌هاي درسي تحصيلي انگيزه‌ زيادي ندارند.
  • فعاليت‌هاي آموزشي و درسي را با تاخير انجام مي‌دهد.
  • از پرداختن به فعاليت‌هاي آموزشي طفره مي‌رود.
  • حافظه ضعيف دارد و مطالب را زود فراموش مي‌كند.

 

براي اختلال يادگيري در كودكان چه كار كنيم؟ نكات زير را رعايت كنيد:

  1. با كودك صحبت كنيد و به صورت واضح او را از مشكلي كه در زمينه يادگيري دارد آگاه كنيد.
  2. به كودك يادآوري كنيد در يادگيري و آموزش نياز به روش متفاوتي دارد.
  3. نقاط قوت و استعدادهاي كودك را بشناسيد و براي پرورش آنها مشوق او باشيد.
  4. در روشهايي كه براي كمك به يادگيري موثر است همراه كودك باشيد.
  5. تلاش‌هاي او را براي رسيدن به موفقيت ارج بگذاريد و حامي او باشيد.
  6. زماني كه او مشغول مطالعه است براي او يك مدل و الگو باشيد.
  7. اهداف و انتظارات خود را واقع بينانه كنيد.
  8. با معلمين و اعضاي مدرسه همكاري كنيد.
  9. زماني كه كودك شما مي‌خواهد حرف بزند، به او گوش دهيد.
  10. از او به خاطر مشاركت در انجام كارهاي مدرسه و قابليت‌هاي خاصش تشكر كنيد.
  11. او را تصديق و تاييد كنيد.
  12. با اتكا به متدهاي رفتاري انگيزه كودك را براي فعاليت‌ بالا ببريد.
  13. اگر مشكل توجه و تمركز دارد با دارو به او كمك كنيد.
  14. اين كودكان نيازمند آموزش‌هاي خاص توسط يك مدرس متخصص هستند.
  15. به كودك مهارت‌هاي اجتماعي را آموزش دهيد.
  16. اختلال كمبود توجه و بيش فعالي و اوتيسم اختلال يادگيري نيست.
  17. خيلي ساده و آسان اين كودكان را دوست بداريد و حمايت كنيد.

مقالات زير ميتواند براي شما جذاب باشد:

براي خواندن هر كدام از مقالات زير كافي است روي نوشته هاي آبي كليك كنيد.

ويژگي كودكان باهوش را بدانيد! آيا فرزند شما باهوش است؟

تفكر خلاق در كودكان چگونه فعال ميشود؟تفكر خلاق چيست؟(جامع)

بازي تقويت هوش و حافظه كودكان كه نميدانيد و معجزه ميكند!

عقب ماندگي ذهني در كودكان چيست ؟ و چگونه بوجود مي آيد؟


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۳:۵۱ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

هميشه در صدر كارهاي يك كدبانو، تميز نگه داشتن خانه است كه كار آساني نيست اما روش هايي وجود دارد كه به راحتي همه چيز را تميز كنيد و نظافت خانه را براي شما بدون دردسر و حتي خوشايند كند. البته، ابتدا بايد روش هاي مختلفي را آزمايش كنيد تا ببينيد چه روشي براي شما بهتر است و در آخر مي توانيد با روش اختصاصي خودتان منزلتان را نظافت كنيد. ما برخي از بهترين نكات نظافت منزل ، راهنمايي ها و ترفندهاي خانگي، مربوط به تميز كردن منزل را براي شما جمع آوري كرده ايم تا به شما كمك كند با كمترين هزينه يك خانه بي نقص داشته باشيد. بسياري از اين نكات تميز كردن، طبيعي، ارزان، سريع، مفيد و با استفاده از ابزارهايي در دسترس است كه با كمك آنها مي توانيد در هنگام تميز كردن خانه خود باعث صرفه جويي در وقت و هزينه شويد.

اميدواريم اين مقاله از وبسايت زوم لايف دات كام هم بتواند به شما در زمينه نظافت و پاكيزگي منزل كمك مضاعفي انجام دهد و در پايان براي بهبود اطلاع رساني ما را از نظرات خود مطلع بسازيد

پاكيزگي منزل


1. براي از بين بردن موهاي حيوان خانگي از يك دستكش لاستيكي مرطوب استفاده كنيد

اگر موهاي حيوان خانگيتان خانه شما را پر كرده اند و باعث عطسه مي شوند، يك راه حل ارزان و آسان وجود دارد. با يك دستكش مرطوب به راحتي روي مبل و پرده بكشيد تا خز حيوانات از بين برود.


2. نحوه تميز كردن پنجره هاي شيشه اي

تميز كردن پنجره ها و شيشه ها به طور كلي جزو نكات نظافت منزل به شمار مي رود و كار چندان دشواري نيست و محصولات تميز كننده تجاري زيادي براي آن وجود دارد. اما اگر ترجيح مي دهيد از پاك كننده هاي طبيعي استفاده كنيد، مي توانيد با مخلوط سركه و آب خودتان يك تميزكننده طبيعي تهيه كنيد. آن را درون يك بطري اسپري ريخته و از آن براي تميز كردن سطوح، با استفاده از پارچه اي تميز استفاده كنيد. مي توانيد اين كار را روي آينه ها، پنجره ها و تقريبا هر سطح شيشه اي ديگر استفاده كنيد.


3. مايكروويو خود را با يك فنجان آب تميز كنيد

اگر مايكروويو بعد از استفاده زياد كثيف شده است، وحشت نكنيد – مي توان آن را به صورت رايگان پاك كرد. فقط كافي است نصف ليوان ليمو را در يك فنجان آب ريخته و براي يك يا دو دقيقه آن را در مايكروويو قراردهيد. سپس بگذاريد تا درب آن به مدت 5 دقيقه بسته باشد تا بخار كار خود را انجام دهد، سپس به راحتي داخل مايكروويو خود را پاك كنيد.


4. يك محصول تميز كننده طبيعي سريع براي كل خانه خود تهيه كنيد

با اين دستور العمل آسان يك تميزكننده همه كاره بسازيد. فقط كافي است چهار قاشق غذاخوري جوش شيرين و يك ليتر آب گرم را با هم مخلوط كنيد تا يك پاك كننده تمام عيار ارزان و طبيعي تهيه شود. به طور آزادانه براي سطوح، كف و هر جاي ديگري كه به يك تميزكننده احتياج داريد، استفاده كنيد.


5. آهك شيرآلات خود را با استفاده از سركه تميز كنيد

اگر به دنبال روشي طبيعي تر براي تميز كردن خانه خود هستيد، سركه دوست جديد شما است. سر دوش و شيرآلات خود را در مخلوطي از آب جوش و سركه خيس كنيد تا همه آهك آن را به راحتي از بين ببريد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۰۵:۲۱:۲۲ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

از يك پست در اينستاگرام خوشتان آمده و ميخواهيد آن را در استوري خود منتشر كنيد و يا اگر ميخواهيد آن محتوا را در پيج خود پست كنيد. با قابليت جديد اينستاگرام كه براي عملي كردن اين مورد طراحي شده ميتوان استفاده كرد. براي اين كه بتوانيد يك پست اينستاگرام را استوري كرده باشيد كار آساني پيش رو داريد. البته اين مورد نيز برخي اوقات با چالش هايي روبرو هست كه به اين موارد نيز اشاره خواهيم كرد.

پيش تر اگر ميخواستيم استوري ديگران را استوري كنيم ميتوانستيم از آن داستان منتشر شده اسكرين شات گرفته و سپس آن را در اكانت خود به اشتراك بگذاريم اما حال با بروز رساني اينستاگرام و اضافه شدن قابليت استوري كردن پست اينستاگرام به راحتي ميتوان پست و حتي استوري هاي منتشر شده ديگران را در پيج خود نيز به اشتراك بگذاريم.

مهم ترين روش همان قابليت جديد اينستاگرام ميباشد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد. اما چند راه ديگر هم وجود دارد كه با انجام اين كار ها نيز ميتوانيم نه تنها پست ديگران را استوري بكنيم بلكه قادر به انتشار پست هاي ديگران در پيج خود خواهيم بود. البته در اين ميان براي آشنايي با انواع مختلف اشتراك گذاري در اينستاگرام ميتنوانيد نوشته مربوطه را مطالعه كنيد.

استفاده از قابليت جديد اينستاگرام براي گذاشتن پست در استوري

براي استوري كردن پست اينستاگرام وارد پست مد نظر شده و سپس آيكون اشتراك گذاري كه بغل آيكون كامنت گذاري پست مربوطه ميباشد را لمس كنيد. در كادر باز شده ميتوانيد اين پست را براي ديگران دايركت كنيد اما هدف ما پست اينستاگرام را استوري كردن ميباشد از اين رو نوشته آبي رنگ ” add post to your story ” را لمس ميكنيم.

با لمس اين نوشته به صورت مستقيم همراه با پست مربوطه، به قسمت استوري پيج خود هدايت خوايهد شد. كه در اين قسمت به مانند استوري گذاشتن در اينستاگرام ميتوانيد ويرايش هاي مد نظر خود را بر روي داستان خود وارد كرده و از استيكر هاي مختلف در اين قسمت مانند استيكر سوال استفاده كنيد تا به نوعي كاربران خودتان را با اين استوري به چالش بكشيد.

بعد از انجام ويرايش هاي مد نظر حال ميتوانيد استوري كه حاوي محتواي يك پست پيج ديگر ميباشد را در اكانت خود منتشر كنيد. البته ناگفته نماند كه شما در هنگام ويرايش اين نوع استوري نميتوانيد از قابليت لينك در استوري استفاده كنيد.

بعد از انتشار استوري، فالوور ها و مخاطب هاي شما ميتوانند با لمس عكس پست مربوطه در استوري شما، وارد آن پست شده و آن پست را به صورت كامل مشاهده كنند. در واقع اين قابليت زماني ميتواند ارزش استفاده داشته باشد كه خود شما ميخواهيد كاربران تان در مورد پست استوري شده مشاهده كنند و اطلاعات بيشتري كسب كنند.

گذاشتن پست در استوري از طريق اسكرين شات گرفتن

يكي از كاربرد ترين روش ها كه خود من قبل از بروز رساني اينستاگرام براي اشتراك گذاري پست در استوري اينستاگرام استفاده ميكردم اسكرين شات گرفتن از استوري ديگران و حتي برخي اوقات از پست هاي آن ها بود. همانگونه كه اشاره كردم اين روش به خصوص براي استوري كردن استوري ديگران به درد ميخورد.

كار خيلي آساني بود به اين صورت كه هنگام مواجهه با يك استوري كه ميخواستم آن را در پيج خود به انتشار برسانم از آن اسكرين شات گرفته و سپس وارد قسمت استوري اينستاگرام پيج خود ميشدم. و در اين قسمت با لمس آيكون آپلود از گالري، وارد محتوا هاي حافظه گوشي خودم شده و چون آخرين فعاليت اسكرين شات گرفتن از آن استوري مد نظر بود تصوير مربوطه در همان ابتداي ليست قرار ميگرفت.

با انتخاب آن و سپس اعمال ويرايش كه در ادامه استوري گذاشتن در اينستاگرام انجام ميدادم به راحتي ميتوانستم اقدام به استوري كردن پست اينستاگرام ديگران در اكانت خود كرده باشم.

دانلود پست مربوطه و انتشار آن در استوري

يكي ديگر از روش هاي كه ميتوان پست اينستاگرام ديگران را استوري و يا پست گذاري كرد. دانلود و ذخيره آن پست در حافظه سيستم خود ميباشد در اين مورد بيشتر ميتوانيد با مطالعه مقاله دانلود از اينستاگرام اقدام به دانلود پست هاي ديگران كرده باشيد.

بعد از دانلود و ذخيره محتوا مربوطه حال تفاوتي ندارد چه آن پست عكس باشد و چه ويديو ميتوانيد آن را داخل پيج خود هم به صورت پست و هم در قسمت استوري اكانت خود به انتشار عموم در بياوريد. البته اين مورد براي پست هاي اسلايدر به صورت كامل كار نميكند و تنها اولين محتواي پست هاي اسلايدر را ميتوانيد دانلود و آن را انتشار بدهيد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۳:۱۶:۲۳ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

برنامه ريزي راهبردي افراد كارآمد چگونه است؟

۱٫ شما رئيس گروه خودتون هستيد اين به اين معني كه هر اتفاقي براي كسب و كار شخصي شما مي افته فقط و فقط به خود شما بستگي داره نه هيچ كس ديگه.

نميتونيد از كس ديگه اي انتظار انجام كاري براي خودتون داشته باشيد در اين مورد قانوني وجود داره به نام قانون احترام بر اساس اين قانون هر چقدر بيشتر مسئوليت كارهايي را كه انجام ميديم بپذيريم افراد بيشتري براي كمك كردن به شما بسيج ميشن و برعكس هر چقدر بيشتر بخواين ديگران را مجبور كنيد براي شما كاري انجام بدن بيشتر از دست شما فرار ميكنن.

طوري كه انگار يك بيماري واگيردار خطرناك دارين.

بنابراين هميشه فرض رو بر اين بذارين كه همه كارا رو بايد خودتون انجام بدين.

۲٫ هدف برنامه ريزي استراتژيك افزايش بازگشت انرژيه،بازگشت انرژي ! هدف از برنامه ريزي در تجارت سرمايه گذاري مجدد درآمدهاست براي افزايش سود كارخانه و افزايش توانايي كار با سرمايه در يك سازمان.

اما سرمايه شما ذهني، احساسي و انسانيه.

 

وظيفه ي شما اينه كه بيشترين استفاده رو از ذهن احساسات و سرمايه هاي هوشي خودتون ببرين.بيشترين بازگشت انرژي!

۳٫ افراد موفق داراي برنامه هاي استراتژيك خوبي هم هستن چون يه برنامه ي مناسب ميتونه اين اطمينان رو به شما بده كه بيشترين مقدار انرژي اي رو كه سرمايه گذاري كرديد به دست بياريد.

 

به ياد داشته باشيد خيلي افراد زمان زيادي كار ميكنن و همچنان فقيرن و برخي ديگه به همين مقدار كار در همون زمان در همون رشته ميليونر ميشن با اينكه تقريبا با درآمدي مشابه با گروه اول شروع كردن!

 

افرادي كه ثروتمند ميشن براي خودشون برنامه دارن .

الف) در تحقيقي كه در سال ۱۹۵۳-۱۹۷۳ انجام شد از دانشجوهاي فارغ التحصيل پرسيده شد چه تعداد از شما اهداف خودتون رو مكتوب كردين و براي خودتون برنامه ريزي كردين كه بعد از اتمام دانشگاه به اهداف خودتون جامه ي عمل بپوشونين؟

با كمال تعجب مشخص شد كه فقط ۳٪ اونا اهداف مكتوب دارن !

۱۳٪ تو زندگي خودشون هدف دارن ولي اون رو مكتوب نكردن و ۸۴٪‌ باقي مانده هيچ هدفي تو زندگي ندارن !

وقتي ۲۰ سال بعد به سراغ اين گروه رفتن و وضعيت مالي و اجتماعيه اونارو بررسي كردن متوجه شدن كه همون ۳٪ بعد از اين ۲۰ سال ثروتشون از مجموع ۹۷٪ باقي مانده بيشتر بود .

بعضي از اين ۳٪ رتبه هاي بالاي كلاس بودن و برخي رتبه هاي پايين. برخي وارد صنعت شده بودن برخي تجارت و برخي وارد امور مالي و سرمايه گذاري.
برخي ازدواج كرده بودن و برخي شكست خورده بودن.
برخي به شرق رفته بودن و برخي به غرب.
منظورم اينه كه هيچ شباهتي بين اونا نبود.

 

تنها شباهت اونا اين بود كه با تمركز بر اهدافي كه ۲۰ سال پيش نوشته بودن از دانشگاه خارج شده بودن .

در سال ۱۹۷۹ همين سوالات از فارغ التحصيلان دانشكده ام بي اي پرسيده شد كه باهوشترين گروه دانشجوها در آمريكا هستن.
باز هم به همين ارقام رسيدن!

محققا متوجه شدن كه اون ۱۳٪ بعد از ۲۰ سال درآمدي دو برابر گروهي داشتن كه هيچ هدفي نداشتن و گروه ۳درصدي درآمدي حدود ۱۰برابر ۹۷ درصد باقي مانده داشتن .

اين آمار بارها و بارها تكرار شده.
كساني كه برنامه هاي مالي بزرگي داشته باشن اقدامات مالي بزرگي انجام ميدن.

درواقع بانگاه كردن به برنامه هاي مالي خودتون ميتونيد متوجه بشيد چقدر در زمينه ي مالي جدي هستيد. اگر برنامه هاي مرتب و دقيق و دسته بندي شده داريد پس در مورد وضعيت مالي خودتون جدي هستين .
فقط كارهاي شما تاثير گذاره نه اون چيزي كه آرزو دارين.

۴٫ داشتن برنامه ريزي استراتژيك مناسب سرعت رسيدن به موفقيت رو زياد ميكنه .

۵٫ همه ي برنامه ريزي هاي استراتژيك برنامه ريزي هاي بازارن. يعني هدف از همه ي برنامه ها افزايش اعداد ماليه .

۶٫ با اهداف درآمد و فروش شروع كنيد. از اونجايي كه بحث اصليه ما فروشه بايد مشخص كنيد ميخوايد چقدر درآمد داشته باشيد و براي اين مقدار درآمد چقدر بايد فروش داشته باشيد. بهترين و موفق ترين افراد كسايي هستن كه ميدونن انتظار چه درآمدي رو دارن و حساب كردن براي داشتن چنين درآمدي بايد چه برنامه ريزي هايي انجام بدن .

مشخص شد موفق ترين افراد كسايي هستن كه زمان اونا به صورت دقيق تري اندازه گيري شده.

تفكر و توجه به وقت و زمان باعث ميشه از اون سازنده استفاده كنيم و استفاده ي سازنده از زمان يعني انجام كارايي كه به شخص كمك ميكنه به سمت اهداف خودش حركت كنه و با اين حساب سازنده ترين استفاده از زمان يعني انجام هركاري كه بتونه شخص رو برا رسيدن به هدف نهايي كمك كنه.

حالا شما ميدونيد چطوري زمان خودتون رو مديريت كنيد. فقط كافيه خيلي ساده به زمان خودتون فكر كنيد و ببينيد كه آيا كاري كه در اين وقت انجام ميدم اون ويژگي هاي لازم رو داره يا نه.

بنابراين داشتن يه چشم انداز كوتاه مدت ضروريه.در اين رابطه قانون مهمي براي رسيدن به موفقيت وجود داره كه من عاشق اونم. داشتن تركيبي از چشم انداز بلند مدت با تمركز روي فرصت هاي كوتاه مدت.

داشتن برنامه هاي بلند مدت و در كنار اون تمركز روي دقيقه به دقيقه ي عمر يكي از كارهاييه كه همين الان ميتونيد انجام بديد تا مطمئن بشيد كه در بلند مدت به اهداف خودتون ميرسيد.

شما براي اينكه ببينيد تو اين راه موفق هستيد يا نه بايد بتونيد به يه نفره ديگه درس بديد. حالا ميخوام آزموني رو بگم كه مطمئن بشيد كه كاري رو بلد هستيد يا نه.
اينكه بتونيد اون موضوع رو شفاف و درست به شخص ديگه اين تدريس كنيد كه اون بتونه به تفر سومي تدريس كنه و نفر سوم هم به خوبي متوجه بشه.
به همون دقتي كه شما اونو درك كردين.

به اين ترتيب ميشه مطمئن بشين كه چقدر راجع به يك موضوع ميدونيد.

اگه نتونيد چيزي رو كامل و شفاف به زبان يا روي كاغذ بيارين به ط.ري كه شخصي كه با اون در حال صحبت هستين به راحتي بفهمه و به شخص سومي منتقل كنه در اين صورت آگاهي درستي از اون موضوع ندارين.

بنابراين وقتي درمورد اين اصول با شما صحبت ميكنم در مورد مديريت زمان، ديد بلند مدت و تمركز كوتاه مدت، اگه شخصي از شما بپرسه اهداف بلند مدت شما چيه و چه كارهايي رو بايد به صورت روزمره انجام بدين تا به اونا برسين بايد بتونيد صريح و واضح جواب بدين.

اگه نتونستيد يعني نميدونيد چه كاري داريد و اگه بتونيد يعني كاملا از اهداف خودتون آگاهين.اگه نتونين واضح جواب بدين يعني در تاريكي شب به دنبال سايه ميگردين و اگه سريع و واضح وبا اطمينان جواب بدين در آينده كارهاي خارق العاده اي انجام ميدين.

 منبع : ذهن كوك


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۸:۵۹ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

تخفيف ويژه عيد تا عيد پلاك تا 50 هزار تومان

در اين طرح از عيد قربان تا غدير تعدادي از خدمات و سرويس هاي سامانه خدمات آنلان در محل پلاك داراي تخفيف مي باند.

اين سرويس‌‌ها شامل: %50 تخفيف سرويس نظافت با سقف تخفيف 30 هزار تومان، %50 تخفيف سرويس كارواش با سقف تخفيف 20 هزار تومان، 50 هزار تومان تخفيف سرويس قاليشويي و مبل‌شويي و 50 هزار تومان تخفيف سرويس پذيرايي و برگزاري مجالس مي‌باشد.

براي استفاده از اين تخفيف ويژه بدون نياز به وارد كردن كد تخفيف پلاك و فقط با كليك روي دكمه زير مي توانيد سرويس ها و خدمات تخفيف دار پلاك را تا سقف 50 هزار تومان مشاهده كنيد.

استفاده از تخفيف هاي عيد تا عيد پلاك


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۴:۵۱ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

دستگاه چرخ گوشت گيربكسي بهترين گزينه براي رستورانها و كترينگها ميباشد.اين دستگاه زير مجموعه تجهيزات آشپزخانه صنعتي ميباشد.چرخ گوشت 32 براي چرخ كردن مقدار زياد گوشت در قصابي ها و رستورانها ميباشد.آريا استيل نوين پيشرو در توليد انواع دستگاههاي صنعتي كترينگ و قصابي ها ميباشد.

چرخ گوشت صنعتي

چرخ گوشت صنعتي با قابليت چرخ كردن بيش از 600 كيلوگرم گوشت در ساعت را دارا ميباشد.اين دستگاه با موتور دو اسب بخار بهترين گزينه در يك قصابي و رستورانميباشد.قابليت چرخ كردن انواع گوشت يخ زده نخود و پياز در حجم بالا ميباشد.

قدرت موتور دو اسب بخار و توان دستگاه 1.5 كيلووات ميباشد.

دينام دو اسب بخار با قابليت تعويض به دينام دلخواه ميباشد.داراي سيني متحرك تغذيه گوشت ميباشد.

قيمت چرخ گوشت صنعتي

قيمت انواع چرخ گوشت صنعتي در تجهيزات آريا استيل نوين بسيار عالي و مقرون بصرفه ميباشد.علاوه بر قيمت كيفيت اين تجهيزات نيز بسيار مناسب ميباشد.از اين دستگاه در تجهيزات آشپزخانه صنعتي بسيار استفاده ميشود.

طرز استفاده از چرخ گوشت گيربكسي:

ابتدا تيغه را به داخل گلويي قرار داده و شبكه را نيز در جاي خود قرار ميدهيم.بعد از اينكه از سفت شدن تيغه و جا رفتن شبكه اطمينان حاصل شد.سپس طوقه را به اندازه لازم سفت ميكنيم.جهت خرد شدن گوشت ابتدا بايد از شبكه 13 استفاده كنيم.

سپس براي چرخ كردن بار دوم از شبكه 4/5 يا 3/5 استفاده مينماييم.چرخ گوشت گيربكسي

جهت چرخ كردن حبوبات پخته شده و غيره از تيغه و شبكه گوشت استفاده نماييد.

جهت خرد كردن سبزيجات ,كاهو و كلم ,پياز و يا كرفس از شبكه مخصوص 13 يا 10 استفاده نماييد.از چرخ كردن گوشت توسط تيغ و شبكه پياز خودداري نماييد.

مشخصات فني:

  • داراي تيغه فولادي بسيار عالي و مقاوم
  • گوشت كوب پلي اتيلن فشرده بسيار مقاوم و عالي
  • ابعاد چرخ گوشت  عرض 50 و ارتفاع 80 ميباشد
  • سيني به ابعاد 85 در 50 در 10 ميباشد
  • چرخ گوشت گيربكسي داراي يك سال گارانتي و ده سال خدمات پس از فروش ميباشد
  • جهت ثبت سفارش با شماره 09122898915 و 09120306906 تماس حاصل فرماييد.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۳۰ تير ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۹:۵۷ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

هميشه كسب و كارهايي هستند كه موفقيت هاي آن ها بيش از پيش غير قابل تصور است. اين كسب و كارها توسط افرادي راه اندازي و مديريت مي شود كه يك هدف بزرگ داشته اند. همه چيز در واقع از يك تصميم دروني شروع شده است. هرچقدر كه سيستم سازي پيشرفته داشته باشند و نيروي كار زيادي در خدمت شان باشد باز هم توسط يك شخص مديريت مي شوند.

در اين مقاله از سايت مخاطب قصد داريم مشخصه هاي كسب و كارهاي ميليارد دلاري را با شما در ميان بگذاريم. اگر شما هم دوست داريد كسب و كارتان پيشرفت چشمگيري داشته باشد بايد مثل كسب و كارهاي بزرگ فكر و عمل كنيد.

پيشنهاد مي كنيم در اين مقاله هم همراه ما باشيد. اين يكي از مهم ترين مقالات سايت مخاطب است كه بايد چندين بار مطالعه اش كنيد.

 

تفاوت كسب و كارهاي بزرگ و كوچك

كسب و كارهايي كه به موفقيت هاي دست نيافتني مي رسند ويژگي هاي منحصر به فردي دارند. آن ها اساسا با كسب و كارهاي معمولي تفاوت هاي زيادي دارند. آن ها هدف مشخصي دارند و درآمدشان به صورت تصاعدي در حال افزايش است.

كسب و كارهاي ميلياردي هميشه به سود بيشتر فكر مي كنند و داراي تيم قوي و منسجمي هستند. هيچ كارآفريني نمي تواند تنهايي يك كسب و كار با رشد بالا را مديريت كند. به همين دليل همه كسب و كارهاي بزرگ نيروي انساني كار بلدي دارند. ويژگي هاي كسب و كارهاي با رشد بالا زياد هستند كه در ادامه بيشتر در مورد آن ها صحبت مي كينم.

به همين دليل در اين مقاله از سايت مخاطب قصد داريم شما را با ويژگي هاي كسب و كارهايي كه سود بالايي دارند و هميشه رو به رشد هستند آشنا كنيم.

اين مقاله قسمتي از گفته هاي دن نوريس كارآفرين برتر سال 2017 و نويسنده كتاب هاي پرفروش “استارت آپ 7 روزه” و “ماشين محتوا” در سايت آمازون است.

 

10 مشخصه كسب و كارهاي سودآور بزرگ

پس از ۹ سال كارآفريني، پستي و بلندي هاي بسياري را پشت سر گذاشته ام. كسب و كاري كاملا شكست خورده داشته ام. به مدت هفت سال كسب و كاري راكد داشته ام و همچنين كسب و كارهاي ديگري كه در كمتر از يك سال به رشدي چندين ميليون دلاري رسيدند.

من آموخته ام كه برخي از كسب و كارها اساسا ايجاد شده اند كه رشد كنند و برخي ديگر نه. من توجه ويژه اي به دنياي استارتاپ داشته ام، جايي كه در آن رشد ستايش مي شود در حالي كه اجتناب از پذيرفتن كسب و كارهاي كوچك توصيه مي شود.

به واسطه تجربيات شخصي و مشاهداتم از شركت هاي موفق به ويژه آنهايي كه در اولين كتابم استارتاپ هفت روزه به آنها پرداخته ام اين ويژگي ها را به ده مشخصه شركت هاي با رشد بالا محدود كرده ام. اگر اين ها در كسب و كار شما موجود نيستند. شما با اشكال مختلفي از بازاريابي دست و پنجه نرم خواهيد كرد.

وقتي فردي قادر به رشد دادن كسب و كار خود از طريق بازاريابي محتواي مقياس پذير، متمايز، و باكيفيت نيست حتما در مسير طراحي كسب و كارش مشكلي اساسي وجود دارد. كسب و كارهايي از اين دست يك يا همه اين مشخصه ها را ندارند.

من اين ويژگي ها را در كسب و كارهايي ديده ام كه طراحي شده اند تا بدون حضور بنيان گذاران شان در جهت رشد گام بردارند. اگر قصد داريد بر روي ساخت يك ماشين محتوا تمركز كنيد، نياز به چيزي داريد كه بدون حضور و توجه مداوم شما رشد كند.

ممكن است بعضي از اين ويژگي ها شما را به چالش بكشد. ضرورت، همه به دنبال ساخت استارتاپي با رشد بالا نيستند. با اين وجود، به جاي چشم پوشي بي درنگ از اين ويژگي ها، تشويق تان مي كنم كمي زمان براي مرور پيامدهاي احتمالي كسب و كارتان اختصاص دهيد.

اگر فكر مي كنيد چيزهايي هستند كه با اعمال آنها مي توانيد كسب و كار بهتري راه اندازي كنيد، منطقي است كه آنها را هم اكنون پياده سازي كنيد تا بدين ترتيب با شروع بازاريابي محتواي خود، نتيجه بهتري از آن بگيريد.

 

آنها اساسا سود آور هستند

چنانچه در يك كسب و كار توسعه يافته، بنيان گذار قادر به انجام همه كارها نباشد چه اتفاقي مي افتد؟

اگر در كسب و كار شما حاشيه سود طوري تعيين شده باشد كه نتوانيد با جايگزين كردن كسي به جاي خود همچنان سود كنيد، به دردسر افتاده ايد.

برخلاف آنچه كه مي شنويد، حل اين مشكل اصلا ساده نيست. شايد فكر مي كنيد تنها كاري كه مي شود كرد افزايش قيمت هاست، اما اين كار مشتري هاي شما را به سمت رقبايتان با قيمت هاي پيشنهادي مناسب تر سوق ميدهد.

ممكن است كسب و كار شما اساسا سودآور نباشد.

در اينجا يك محاسبه كاملا ساده آورده شده است كه توصيه ميكنم صاحب هر كسب و كاري آن را انجام دهد:

هرچه را كه صرف خدمت رساني به مشتري مي شود مشخص كنيد. كاركنان X، Y چند ساعت بايد كار كنند تا وظايفشان را انجام دهند، و هزينه براي هر نفر چقدر است؟

فرض كنيد كسب و كارتان در حد و اندازه معقولي است و همه ابزارها و فن آوري هاي لازم براي مديريت تعداد مناسب و منطقي از مشتريان را هم در اختيار داريد.

هزينه ها را بين اين مشتريان تقسيم كنيد تا به تخميني از هزينه خدماتتان دست يابيد. اين عدد را در نظر گرفته، و حداقل آن را دو برابر كنيد. اين عدد، قيمت شماست.

اين ميزان را از مشتري طلب كرده و ببينيد آيا كسب و كارتان رشد مي كند يا خير. اگر اين اتفاق نمي افتد، مشكلي وجود دارد و هيچ مقداري از محتوا نمي تواند مشكل كسب و كاري را كه اساسا سودآور نيست برطرف كند.

قيمت گذاري به خودي خود مقوله اي پيچيده است، اما بسياري از كسب و كارها اين محاسبه ابتدايي را انجام نداده، و نهايتا يك كسب و كار بدون سود را پيش مي برند. بنابراين نمي دانند كه چرا بازاريابي محتوا برايشان كسب و كاري سودآور نمي سازد.

 

آنها در بازاري بزرگ فعاليت مي كنند

توصيه اي رايج در كسب و كار به شما مي گويد يك گوشه موفق كوچك پيدا و آن را دنبال كنيد. من اين توصيه را دوست ندارم، و نمي بينم كه شركت هاي موفق با رشد بالا چنين كاري بكنند.

تفاوت اصلي بين اولين و سومين كسب و كارم در بازاري بود كه در آن قرار داشتيم. اولين كسب و كارم يك آژانس وب شكست خورده كسب و كارهاي محلي در منطقه جغرافيايي خودم را هدف قرار مي داد. درحالي كه، سومين كسب و كارم -يعني وردپرس كرو- براي همه افراد در سرتاسر دنيا كه از وردپرس استفاده مي كنند در دسترس است (هفتاد ميليون وب سايت).

قرار داشتن در يك بازار بزرگ منجر به رشد ثابت بالا و در بعضي مواقع غيرقابل مديريت است. همچنين اين بدان معناست كه ما مي توانيم با محتوايمان توسعه پيدا كرده و از يك جامعه وسيع يك پشتيباني عظيم ايجاد كنيم.

بازاريابي محتواي شما كم و بيش در دسترس كل مردم دنياست. اگر راهي پيدا كنيد تا كسب و كار شما را هم در دسترس همگان قرار دهد، آن گاه محتواي شما به مراتب توان بيشتري خواهد داشت.

 

آنها به طور طبيعي در طول زمان دارايي توليد مي كنند

تمامي كمپاني هاي با رشد بالا دارايي هايي دارند كه آنها را از كمپاني هاي ديگر مجزا مي كند. اين دارايي مي تواند مالكيت معنوي نرم افزار افراد آنها و يا حتي برندشان باشد.

اين چيزي است كه كسب و كارهاي كوچك معمولا به آن فكر نمي كنند، اما سرمايه گذاران كمپاني هاي بزرگ شديدا روي آن متمركز هستند.

پرسش آنها اين است كه: “چه چيزي باعث مي شود كه شخصي از همراه شدن با شما و دريافت چيزي كه ارائه مي دهيد خود داري كند؟” براي كسب و كارهاي كوچك كه تازه آغاز به كار كرده اند دشوار است بر اين اساس موفقيت شان را بنا نهند، اما اين پرسش، ارزش فكر كردن در آينده را دارد.

آيا كسب و كار شما طوري ساخته شده است كه كار را براي رقبا بسيار ساده كند؟ به طوري كه با شما همراه شده و كارتان را انجام دهند؟ آيا مشتريان مي توانند به راحتي شما را ترك كرده و به سراغ ديگران بروند؟

اگر چنين است، راه حلتان براي اين مشكل چيست؟ آيا مي توانيد بر روي برند، افراد، يا موضوعات ديگر سرمايه گذاري كنيد؟ آيا مي توانيد حفاظت هاي قانوني مانند علامت تجاري را در اختيار داشته باشيد؟ آيا قادريد تخصصي فني يا چيزي فيزيكي و واقعي ايجاد كنيد؟

 

آنها يك متمايز كننده ربط پذير ساده دارند

من متوجه شدم كه كمپاني هايي با رشد بالا گرايش به دنبال كردن مشكلات موجود داشته و آنها را با روش هاي منحصر به فردي حل مي كنند.

به اين معنا كه آنها مجبور نيستند مردم را متقاعد كنند كه مشكلي اساسي وجود دارد و سپس راه حل آن را ارائه دهند. مردم مشكلات اساسي را مي دانند و پيشاپيش حاضرند براي راه حلشان پول پرداخت كنند. كمپاني هايي با رشد بالا تنها بايد بر روي يك عامل متمايز كننده تأكيد داشته باشند، كه در حالت ايده آل چيزي است كه مردم در مورد آن صحبت مي كنند، چرا كه آن مسئله برايشان مهم است.

 

مثال هايي از اين دست عبارتند از:

  • وردپرس كرو: مشابه يك توسعه دهنده وب است با اين تفاوت كه هفت روز هفته و ۲۴ ساعته مشكلات وب را حل مي كند.
  • اوبر: شبيه تاكسي است، با اين تفاوت كه تميز تر، امن تر، ارزان تر، وخوش بوتر است، و واقعا به محض فراخواني سر مي رسد.
  • ايربي آندبي: شبيه هتل است با اين تفاوت كه شما در قبال پرداخت هزينه كمتر، خدمات بيشتري دريافت مي كنيد.
  • ترلو شبيه كاغذهاي يادداشت چسبان است با اين تفاوت كه مي توانيد در كامپيوترتان از آن به صورت نرم افزار استفاده كنيد. .
  • اورنوت: شبيه به مغز شماست با اين تفاوت كه با آن هرگز مطالب را فراموش نمي كنيد.

 

اگر جمله بعد از “با اين تفاوت كه”، چيزي باشد كه مشتريان را ترغيب به گفتگو درباره آن كند، پس شروع خوبي در حال وقوع است. اگر كسب و كار شما جنبه متمايزي ندارد، يا جنبه اي دارد كه مشتريان به آن توجه نكرده و درباره آن صحبت نمي كنند، در مخمصه گرفتار شده ايد.

 

آنها بر افزايش مداوم در آمد، با يك ميزان رو به رشد تمركز مي كنند

همه درآمدها يكسان نيست. قابليت پيش بيني در كسب و كار به شدت دست كم گرفته ميشود. به طور كلي كسب و كارهايي كه در درازمدت موفقند، داراي يك مدل پيش بيني درآمدي هستند. شرايط براي كسب و كارهايي كه افت و خيزهاي شديد دارند، آنهايي كه با مشتريان شان پروژه اي كار مي كنند، و آنهايي كه ماه هاي بالا و پايين دارند بسيار سخت تر است.

اگر كسب و كاري با درآمد ثابت ماهيانه داريد، در اين صورت كار ساده تر خواهد بود. شما مي توانيد بر روي ابزارها، فن آوري، و نيروي كار موردنياز براي رشد سرمايه گذاري كنيد، چرا كه مطمئنيد قادر به تأمين هزينه هاي ماه بعد هستيد. مي توانيد مشتريان يا پروژه هاي مشخصي را رد كنيد، زيرا از قبل درآمد پايه خوبي داريد. همچنين مي توانيد حاشيه سود و جريان گردش ماليتان را با دقت تخمين بزنيد.

اگر درآمد حاصل از كسب و كارتان تناوبي و متغير است، به اين فكر كنيد كه چطور ميتوانيد آن را ثابت تر كنيد. درآمد كمتر اما ماهيانه و تكرار شونده – مادامي كه حاشيه سود قابل قبولي داريد مي تواند در دراز مدت انتخاب بهتري باشد.

همچنين مهم است كه در طول زمان، از هر مشتري در آمدي منطقي داشته باشيد (اين، ارزش مادام العمر ناميده ميشود). ايجاد كسب و كاري با فروش محصول بيست دلاري براي يك بار، به مراتب دشوارتر از كسب و كاري است كه عضويت ماهيانه هشتاد دلاري مي فروشد. اگر شما ارزش مادام العمر معقولي نداشته باشيد، بابت سخت كار كردنتان براي جلب توجه و اعتمادسازي، پاداش شايسته اي نصيبتان نخواهد شد.

 

آنها روي يك برند به ياد ماندني سرمايه گذاري مي كنند

طراحي و اجراي كلي از ناچيز شمرده شده ترين راهبردهاي بازاريابي در كسب و كارند. من دريافته ام كه بيشتر شركت هاي تازه تأسيس موفق، داراي برندهاي جمع و جور، به ياد ماندني، و خوب اجرا شده اند. آنها در محاوره ها راحت استفاده شده و مانند مواد اشتعال زا دهان به دهان مي چرخند.

به عباراتي مثل “ما يك اوبر گرفتيم”، “در اسلك قرارش بده”، فكر كنيد.

اطمينان حاصل كنيد كه به ساختن يك برند واقعي در كسب و كارتان فكر كرده ايد، نه فقط يك وب سايت با مجموعه اي از كلمات كليدي، بلكه يك برند قوي –كامل، كوتاه و به خاطر سپردني- كه با يك طراحي در سطح جهاني به خوبي اجرا شده و معرف ارزش مشخصي باشد.

مردم دوست دارند عاشق برند شوند، بنابراين به اين جنبه از كسب و كارتان بها دهيد. اگر چه كسي به شما نمي گويد كه به دليل عدم اعتماد به طراحي برندتان تصميم دارد شما را ترك كرده و مشتري رقيبتان شود، اما در عمل، پيوسته اين اتفاق مي افتد.

به خاطر داشته باشيد كه شما طراح نيستيد. به محض اينكه كسب و كارتان را راه اندازي و اجرا كرديد، اين موردي است كه بايد آن را جدي گرفته و از كمك واقعي ديگران و نه فقط دوستان فيس بوكيتان – بهره مند شويد.

طراحي را پيدا كنيد كه بتواند كاري با كيفيت بالا برايتان انجام دهد. در اين صورت مي توانيد واقعا رقابت كنيد و يا حتي در بين رقبا عالي باشيد.

بهترين بخش كار اين است كه محتوا يك برندسازي بزرگ است. اگر بتوانيد بر روي طراحيتان متمركز شده و محتوايي در همان سطح توليد كنيد، ارسال پيام هايي مشابه توأمان در طراحي و محتوا- به صورت انفجاري عمل خواهد كرد.

 

آنها گروهي آغاز مي شوند نه انفرادي

بسياري از كارآفرينان تك نفره با اين مشكل مشابه دست و پنجه نرم مي كنند: بنيان گذار مسئول امور مختلف زيادي است. اين امر تا زماني جواب مي دهد كه بنيان گذار قابليت انجام آن كارها را داشته باشد.

بسيار بعيد است كه يك كمپاني قابل قبول تنها توسط يك نفر و نه يك تيم بنيان گذار ايجاد شده باشد. اگر نگاهي به دنياي كسب و كارهاي نوپا بيندازيد متوجه اين موضوع مي شويد.

تقريبا تمامي استارتاپ هايي كه به ذهنم مي رسند يك تيم بنيان گذاري داشته اند.

پاول گراهام، بنيان گذار واي كامبينيتر و يكي از متخصصان پيشتاز جهاني در استارتاپ، از بنيانگذار يكنفره به عنوان اصلي ترين دليل شكست استارتاپ ها ياد مي كند.

مراكز رشدي كه به دنبال يافتن استارتاپ هايي با بالاترين پتانسيل سرمايه گذاري بر روي آنها، و رشدشان هستند، به ندرت شركت هاي بدون تيم بنيان گذاري را مي پذيرند.

سرمايه گذاران بندرت در استارتاپ هايي با يك بنيان گذار سرمايه گذاري مي كنند.

يك شخص تنها حتي با داشتن همه مهارت هاي لازم براي راه اندازي يك كسب و كار خوب مانند اسبي تك شاخ است. شايد موجود باشند؟ شايد هم نه؟ من كه تا به حال يكي از آنها را هم نديده ام.

مثل هر كارآفريني، دوست دارم فكر كنم كه همه كارها را خودم انجام مي دهم و از همه چيز سر در مي آورم.

اما من هيچ موفقيتي به دست نياوردم، تا اينكه كسب و كار را با شخص ديگري راه اندازي كردم.

راه اندازي يك كسب و كار، فراز و نشيب هاي بسيار زيادي دارد. به تنهايي از عهده آن برنمي آييد، حتما يك نفر را با خود همراه كنيد.

به اين پرسش بيشتر و عميقا فكر كنيد. آيا شما حقيقت يك كارآفرين بسيار خوب و يك بازارياب محتوا در سطح جهاني هستيد؟

وقتي كه وردپرس كرو را راه اندازي كردم، پذيرفتم كه از نصف شركت چشم پوشي كنم تا بتوانم كار را با فرد ديگري شروع كنم. در عرض دو سال، شركت پنج برابر بزرگ تر از آخرين كسب و كارم بعد از هفت سال شد. ترجيح مي دهم صاحب نيمي از يك شركت ميليون دلاري باشم تا صاحب كل شركتي ۱۵۰ هزار دلاري.

 

آنها نه گفتن را بلد هستند، و گاهي اين كار را مي كنند

كسب و كارهاي بزرگ، انتخاب مي كنند كه قصد انجام چه كاري را دارند و آن را بي نهايت عالي انجام مي دهند. رسيدن به سطح جهاني عموما بسيار زمان بر بوده، و به افراد زياد و ميزان قابل توجهي پول نياز دارد.

اگر كسب و كار شما به جاي يك وظيفه اصلي بر روي چندين موضوع تمركز دارد، مي تواند نشانه آن باشد كه شما به دردسر افتاده ايد. ممكن است اعتماد لازم به توانايي هاي خود براي قرار گرفتن در كلاس جهاني و جذب مشتري هاي لازم را نداشته باشيد.

ربط دادن راه حل هاي بي ثمر به خدمات اصلي تان مشكلي را حل نمي كند. اين امر تنها كسب و كار شما را پيچيده تر كرده و احتمال وارد شدن به يك مدل كسب و كار اساسأ غير سودآور را افزايش مي دهد.

“نه” گفتن را ياد بگيريد. در عوض، در يك موضوع خاص به سطح كلاس جهاني برسيد. مطمئن شويد كه مي توانيد با استفاده از مهارت هاي بازاريابي محتواي خود، توجه بسيار زيادي را جذب آن موضوع كنيد، به گونه اي كه تقاضاي زيادي براي آن وجود داشته باشد.

 

آنها قدرت رشد ماهيانه را درك مي كنند

در بالا به درآمد ثابت اشاره كردم، اما اجازه دهيد قدرت رشد ماهيانه را با يك مثال شرح دهم. فرض كنيد در حال حاضر كسب و كار شما ماهيانه شش هزار دلار درآمد دارد، و هر ماه اين درآمد پانزده درصد افزايش مي يابد. پس از دو سال، شما صاحب كسب و كاري با سود ساليانه دو ميليون دلار هستيد.

پس از سه سال، داراي كسب و كاري با سود ساليانه ده ميليون دلار هستيد.

البته، رشد از دو به ده ميليون دلار در يك سال اصلا ساده نيست. با اين وجود، اين مثال قدرت رشد ماهيانه را نشان مي دهد. كسب و كارهاي بزرگ اين امر را درك مي كنند و عميقا به آن توجه دارند.

زياد به اين فكر نكنيد كه در سال چقدر پول در مي آوريد. در عوض، به اين فكر كنيد كه هر يك ماه چقدر رشد خواهيد كرد. با درك اين موضوع، مي بينيد كسب و كارتان رشد چشمگيري داشته است.

به علاوه، اين راه خوبي براي فكر كردن به معيار سنجش محتوايتان است. من متوجه شدم نرخ بازديد از وبلاگ ما در روزهاي اوليه راه اندازي ماهيانه حدود پنج درصد رشد داشته است. اگرچه در نگاه اول زياد به نظر نمي رسد، اما با رشد ماهيانه ثابت قبل از اينكه متوجه بشويم ماهيانه ده ها هزار بازديد كننده داشتيم.

منبع : مخاطب


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۹ تير ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۸:۲۰ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

راهنماي خريد بيمه شخص ثالث در سايت خريد بيمه آنلاين

 

يكي از روش‌هاي جديد و بسيار سودمند براي خريد بيمه، خريد اينترنتي آن است كه امروزه با پيشرفت تكنولوژي و اينترنتي شدن بسياري از امور، به روشي رايج و پراستفاده تبديل شده است.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام بيمه ازكي، در اين بخش قصد داريم به بيمه شخص ثالث و خريد اينترنتي آن بيشتر بپردازيم.

بيمه چيست؟

بيمه قراردادي بين بيمه‌گر و بيمه‌گذار است كه در آن بيمه‌گذار با پرداخت مبلغ مشخصي به عنوان حق‌بيمه، در برابر خطرات و حوادث تعيين شده در بيمه‌نامه، توسط شركت بيمه تحت پوشش قرار مي‌گيرد.

بيمه انواع مختلفي دارد كه مي‌توان آن را در سه دسته كلي بيمه اشخاص، اموال و مسئوليت تقسيم بندي كرد. بيمه عمر، بيمه درمان تكميلي، بيمه حوادث و بيمه مسافرتي در دسته بيمه اشخاص قرار مي‌گيرند و بيمه شخص ثالث، بيمه بدنه، بيمه آتش سوزي، بيمه مهندسي و بيمه حمل و نقل نيز جزو دسته بيمه اموال هستند.

بيمه شخص ثالث

بيمه شخص ثالث يكي از بيمه‌هاي مربوط به اتومبيل است كه در آن مسئوليت راننده وسيله نقليه در برابر اشخاص ثالث جبران مي‌شود.

به زبان ساده‌تر اگر در يك حادثه رانندگي، شما راننده مقصر باشيد و شخص ثالث از نظر مالي يا جاني آسيب ديده باشد، شركت بيمه اين خسارت را تا سقف تعهدات بيمه‌نامه جبران خواهد كرد.

خسارت‌هاي تحت پوشش در اين بيمه‌نامه شامل موارد زير مي‌شود:

- خسارت‌هاي جاني وارد شده به اشخاص ثالث زيان ديده

- خسارت‌هاي مالي وارد شده به خودروي زيان‌ديده

- خسارت‌هاي وارد شده به سرنشينان خودروي مقصر

- خسارت جاني وارد شده به راننده مسبب حادثه

بيمه شخص ثالث پر فروش‌ترين بيمه در ايران است كه به دليل اجباري بودن آن، همه دارندگان وسيله نقليه ملزم به خريد آن مي‌باشند. در خريد بيمه شخص ثالث يكي از موضوعات بسيار مهم، قيمت بيمه‌نامه است كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

مزاياي خريد اينترنتي بيمه

اين روزها با استقبال افراد براي خريد اينترنتي بيمه، خريد حضوري آن به نوعي هدر دادن زمان به شمار مي‌رود. از مزاياي خريد اينترنتي از سايت ازكي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- حق انتخاب در خريد انواع بيمه

- مقايسه آسان شركت‌هاي بيمه

- امكان دريافت مشاوره تخصصي و بي طرفانه

- شرايط پرداخت متنوع

- سرعت در صدور

- ارسال رايگان بيمه‌نامه

- پشتيباني

مراحل خريد اينترنتي بيمه شخص ثالث

براي خريد اينترنتي بيمه شخص ثالث ايران و ساير شركت‌ها از سايت ازكي چند مرحله ساده پيش روي شماست و شما مي‌توانيد در كمتر از چند دقيقه بيمه ثالث خودروي خود را خريداري كنيد.

ابتدا به سايت بيمه آنلاين ازكي به آدرس azki.com وارد شويد و در بخش بيمه شخص ثالث، اطلاعات خودرو مثل نوع خودرو، سال ساخت، تعداد سال‌هاي تخفيف عدم خسارت، تاريخ سررسيد بيمه‌نامه قبلي و … را وارد كنيد.

منبع


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۹ تير ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۳:۲۴ | نویسنده : باقري | نظرات (0)

آنتاليا يكي از محبوب‌ترين شهرهاي توريستي در تركيه و غرب آن است، شهري ساحلي كه بخش بزرگي از تاريخ و فرهنگ تركيه را در خود جا داده و جز اولين سكونتگاه‌هاي انساني در تركيه به حساب مي‌آيد. همين باعث شده ديدني‌هاي باستاني و تاريخي زيادي را در شهر آنتاليا ببينيد. اما قبل از سفر به هر نقطه اي از جهان داشتن اطلاعات كافي درباره جاذبه هايي كه در آن مقصد وجود دارد و همچنين چشم اندازي نسبت به رستوران ها و هتل ها و امكانات آنها از جمله نيازهايي است كه مسافران بايد در اختيار داشته باشند. در راهنماي سفر به آنتاليا الي گشت قصد دارد تا اين قبيل از اطلاعات را در يك مطلب به طور جامع تهيه نمايد، ما را در سفر به كشور تركيه همراهي كنيد.

 

امنيت در آنتاليا

آنتاليا شهر نسبتا امني است اما خوب بايد كمي حواستان به خودتان و وسايلتان به خصوص در اماكن شلوغ بيشتر جمع كنيد. يك مورد ديگر كه بايد در آنتاليا بسيار به آن توجه كنيد هنگام پرسيدن آدرس است بر خلاف بسياري از اهالي كه با روي خوش پاسختان را مي دهند اما عده اي هستند كه ممكن است از شما پول بگيرند و به آن مقصدي هم كه مي خواستيد نرسيد. وقتي در خيابان راه مي رويد ، كوله پشتي يا كيف خود را از سمت خيابان دور نگه داريد و از دسترس موتور سواران دور نگه داريد.

 

آب و هواي شهر 

آب و هواي شهر آنتاليا با توجه به شرايط جغرافيايي كه دارا هست همواره مديترانه‌اي بوده و در  تابستان‌ها اين شهر آفتابي و زمستان‌ها معتدل و بارانيمي شود. براي شنا در سواحل آن از ماه فروردين تا آبان ماه را پيشنهاد مي‌كنيم. از نظر هواشناسي تا اكنون برف و يخبندان در اين شهر بندرت ديده شده‌است

 

هزينه اقامت در شهر آنت

به منظور اقامت در شهر آنتاليا نيازي به نگراني بابت هيچ چيز نمي باشد، زيرا در اين شهر تعداد زيادي هتل با امكانات متنوعي وجود دارد كه با در نظر گرفتن بودجه اي كه دارا هستيد مي توانيد يكي از آنها را انتخاب نماييد. به غير از هتل، اقامتگاه هاي متنوعي هم در اين شهر وجود دارد كه بتوانيد با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادي برايتان مقرون به صرفه باشد، اما ديگر نيازهاي شما نظير امكانات مناسب و امنيت نيز نمي تواند در اين مدل اقامتگاه ها مانند هتل محيا باشد.

لازم به ذكر است كه آژانس مسافرتي الي گشت در اكثر نقاط دنيا داراي امكان رزرو هتل است و همچنين شما مي توانيد قبل از رزرو با مشاوران اين مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نماييد. در ادامه راهنماي سفر به آنتاليا به چند هتل خوب در اين شهر اشاره خواهيم 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۹ تير ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۹:۳۲ | نویسنده : باقري | نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By Bigsite :.